Nieuwe best practices metro

Nieuwe best practices metro

15 dec. 2016
Volgend bericht>>

Er zijn twee nieuwe best practices metro beschikbaar.

 

Catalogus Werkplekbeveiliging Metro Aanrijdgevaar

Het uitgangspunt bij het werken aan het spoor is dat voertuigen en werkenden in tijd of in ruimte

gescheiden zijn. De lwb-metro zorgt ter plaatse dat er geen railvoertuigen op een buiten dienst gesteld spoor kunnen komen. De middelen die de lwb-metro ter beschikking staan, staan in deze catalogus.

 

Zichtafstand metro

Bij het toepassen van PW (persoonlijke waarneming) als werkplekbeveiligingsmaatregel bij

metro, op basis van het VVW-Metro, dient een minimale zichttijd van 20 seconden te worden

aangehouden.

Hiermee is gegarandeerd dat er voldoende tijd is voor de vhp-metro om de metro te zien

naderen en zijn ploeg te waarschuwen zodat zij tijdig de gevarenzone kunnen verlaten. In dit document vind u een directe vertaalslag van tijd naar afstand en de toepassing op diverse delen van het metro netwerk van GVB, HTM en RET